- Inspiratie in Almere

05-02-2020

Mijn favoriete plekjes in mijn eigen buurt voor inspiratie

Zomeravond Noorderplassen
Zomeravond Noorderplassen


Hoewel ik ben geboren in Amsterdam, ben ik opgegroeid in Almere. Vanaf mijn 5e mocht ik dat mijn thuis noemen. Zelf ben ik van mening dat lang niet alle wijken in Almere mooi en inspirerend zijn. Juist bijna het tegenovergestelde. Ik woon in Waterwijk, een buurt waar gelukkig nog veel groen en water is. De 'noorderplassen' is een mooi natuurgebied met stranden, bos, vogels en park. Vaak wandelde ik langs de Noorderplassen en kon ik vele zonsondergangen aanschouwen. Zo door de seizoenen heen zie je de vele kleuren en beelden die deze buurt te bieden heeft.

Ook de leeghwaterplas is een natuurgebied. Een bosgebied opgedeeld in eilanden te midden in een groot rivier; de leeghwaterplas. Zo langs bijna elke waterkant zie je het hoge riet opsteken. De groene grasvelden zijn in de herfst bedekt met rood, bruin en gele bladeren. De hoge bomen ruisen in de wind en druppels regen vallen op mijn gezicht. De lucht is gevuld met allerlei wolken of kleuren. Heerlijk om zo te wandelen!


Almere heeft mij genoeg inspiratie gegeven voor kunst en creativiteit. Vaak hebben deze zomeravonden en herfstdagen voor genoeg beelmateriaal gezorgd om het op canvas te zetten. Ik schilder graag acryl en zoek altijd naar goede kleurcontrasten om het schilderij eruit te laten spatten. Ik heb hier ook veel mee geexperimenteerd voordat ik doorhad wat wel en niet werkte.

In onze tuin hebben wij een bloesemboom, een rozen en lavendelstruik en een prachtige treurwilg. Vooral in de lente en zomer zorgt dat voor extra vrolijkheid en inspiratie! De kleuren complementeren elkaar, vlinders en bijen komen op de bloemen af en de bladeren van de wilg bewegen sierlijk in de wind. Op een gegeven moment is het gras witroze van de bloesemblaadjes, zo mooi! Dus ook vanuit mijn eigen tuin genoeg inspiratie voor de kwast en het canvas.

© 2020 Blog van Joanne. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin